Helpdesk

Hibabejelentő rendszer

Belső, illetve külső számítógépes hálózatok, rendszerek üzemeltetése során előbb vagy utóbb minden szervezetnél felmerül az igény a minél hatékonyabb, megbízhatóbb és lehetőleg automatizált működtetésre. Erre a kihívásra csak egy olyan informatikai rendszer adhat tökéletes megoldást, mely a hibajelenségek és megoldásuk elektronizált folyamatkövetése mellett növeli a rendelkezésre állást és naprakész kimutatásokkal segíti a szakértők munkáját.

helpdesk funkciók

Egy helpdesk rendszer fő funkciói általában a következők:

  • Hibabejelentések rögzítése, a megoldás folyamatának támogatása
  • Tudásbázis felépítése, későbbi hibák gyorsabb elhárítása
  • Hibák és megoldási módszerek kategorizálása
  • Fejlett keresési szolgáltatások
  • FAQ
  • Döntéshozók támogatása, statisztikai lekérdezések megjelenítése

keretrendszerünk

Tapasztalataink szerint dobozos helpdesk rendszerek bevezetése nem minden esetben optimális, hiszen vagy nem elég testre szabottak, tehát a szervezet működését kell a szoftveréhez alakítani, vagy túl sok paraméterezhető funkcióval rendelkeznek ahhoz, hogy költséghatékony megoldást jelentsenek. Ezért készítettünk el egy olyan keretrendszert, amely az alapvető infrastruktúrát és funkcionalitást eleve tartalmazza, de az egyedi igények implementációját rugalmasan támogatja.

Keretrendszerünk számunkra gyors és hatékony fejlesztést tesz lehetővé, míg ügyfeleinknek az egységes megjelenítést és a biztos platformot biztosítja. Ügyfeleink a legkülönbözőbb elvárásokkal bővíttették már az alapfunkciókat, hogy így egyedi megoldást kapva szervezetük működési sajátosságainak megfelelő rendszert kapjanak. A speciális funkciók jelenleg a klasszikus munkaállomás támogatástól a szerverek menedzsmentjén át a rendszergazdák napi rendszeres teendőinek kezeléséig és egyéb határidős folyamatok ellenőrzéséig terjednek, de további opciók kifejlesztése is hatékonyan megvalósítható (pl. ZENworks integráció, call center integráció, timesheet funkciók, stb.).

implementáció lépései

Egy testre szabott rendszer bevezetését az alábbi lépésekben valósítjuk meg:

  • Igényfelmérés, konzultáció, pontos specifikáció
  • Pontos kalkuláció, szerződéskötés
  • Inkrementális fejlesztés, tesztrendszer folyamatos frissítése az ügyfél számára
  • Átadás, ügyféloldali telepítés és éles teszt
  • Oktatás, betanítás

szoftverkövetelmények

A rendszer háromrétegű, webes architektúrában készült JAVA nyelven, így kliensoldalon csupán egy böngészőre van szükség a futtatásához, ezáltal a telepítés és verziófrissítés könnyen megoldható, a fejlesztés lépéseit az ügyfél pedig folyamatosan nyomon követheti az Interneten.

A szerveroldali követelmények a funkciók bonyolultságától és az adatok mennyiségétől függnek, de általánosságban elmondható, hogy egy adatbázis-kezelőre, alkalmazásszerverre és webkiszolgálóra van szükség a JAVA 1.4 futtatókörnyezeten felül. A legtöbb esetben MySQL, Tomcat és Apache alkalmazásokat telepítünk tetszőleges platformra.

támogatás

Amennyiben a megoldással kapcsolatosan további információra van szüksége, vagy egy bemutatóval egybekötött konzultációt szeretne, keressen bennünket személyesen!